اتصال زنجیره تامین

اتصال زنجیره تامین

در مقاله‌ای اخیر در مجله Apparel، Jon Slangerup، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل American Global Logistics، پیچیدگی زنجیره تامین صنعت مد را با گفتن این جمله که «زنجیره‌های عرضه کمی به اندازه زنجیره‌های مورد اعتماد صنعت مد پویا هستند» توصیف کرد. در واقع، تعداد بی شماری از عناصر باید به طور همزمان در مهلت های بسیار فشرده مدیریت شوند، مانند چرخه های عمر کوتاه محصول، شبکه گسترده ای از تامین کنندگان، رقابت شدید، مصرف کنندگان خواستار، و موارد دیگر.

تقاضاهای رو به رشد صنعت اهمیت یک زنجیره تامین به خوبی مدیریت شده را برجسته می کند.
در سال 2017، صنعت مد جهانی 2.5 تریلیون دلار ارزش داشت، اما حاشیه سود ناچیز باقی ماند. بر اساس یک مطالعه مک کینزی، این حاشیه ها می توانند در سال 2019 حتی نازک تر شوند. ماهیت محصول مد، که بنا به تعریف کوتاه مدت است، دلالت بر نرخ های بالای گردش مالی دارد که نشان دهنده یک چالش لجستیکی بزرگ است. یک زنجیره تامین منطقی برای تامین تقاضای بازار ضروری است.

روند مد تنها چیزی نیست که به سرعت تغییر می کند، و مصرف کنندگان اغلب در حالی که خواسته های دقیق و آگاهانه خود را مطرح می کنند، نظر خود را تغییر می دهند. ظهور تجارت الکترونیک مستلزم یک سازمان سریع و چابک است که خرده فروشان را مجبور به تطبیق می کند. یک مطالعه فوربس بیان می کند که در سال 2018، 51 درصد از مارک های تجارت الکترونیکی تحویل همان روز را ارائه کردند.

در این زمینه، زنجیره تامین باید بسیار کارآمد باشد. برای تطبیق هزینه و سرعت، یک پلتفرم لجستیک متمرکز و ابزارهای دیجیتالی‌سازی می‌تواند به بهینه‌سازی عملیات کلی و شناسایی فرصت‌های بهبود کمک کند. شرکت های هوشمند برای دستیابی به بازده بهتر باید نوآوری کنند.

شبکه عرضه مد معمولاً گسترده است. شرکت ها برای به حداکثر رساندن کارایی و انعطاف پذیری خود باید به تامین کنندگان خود نگاه دقیقی بیندازند. نیاز به جابجایی سریع کالاها، تقاضای فزاینده برای محصولات پایدار و شخصی‌شده و فشارهای تعرفه‌ای آن را در اولویت قرار می‌دهد و نزدیکی به تأسیسات تولیدی را بیش از پیش مهم می‌کند.

وقتی نوبت به فروش محصولات مد می رسد، هر دقیقه اهمیت دارد، در واقع، مطالعه گلدمن ساکس ارتباط مستقیمی بین زمان تا بازار و فروش پیدا کرد. یکی از دلایل این است که به طور متوسط 4.5 ماه طول می کشد تا از طراحی به خرید بروید. توسعه محصول باید با تدارکات ادغام شود تا زمان ورود به بازار را کاهش دهد و امکان تصمیم گیری سریعتر را فراهم کند.

بر اساس یک مطالعه گارتنر، تارگت به لطف سرویس «کلیک و جمع‌آوری»، گردش مالی خود را 5.3 درصد افزایش داد. سازماندهی این خدمات جدید مستلزم پیاده سازی ابزارهای فناورانه جدید و کارشناسان متخصص است که کار ساده ای نیست، اما ارزش خود را به اثبات می رساند. با ترکیب یک پلت فرم متمرکز و ابزارهای نوآورانه، شرکت‌های پوشاک می‌توانند تحول دیجیتال خود را تسریع بخشند و سهم خود را از موفقیت به دست آورند.

آن را از کارشناسان بشنوید:

ما باید زنجیره تامین را دیجیتالی کنیم. طراحی سه بعدی و نمونه برداری مجازی به راحتی قابل آزمایش است، و سود تجاری بسیار زیاد است – کاهش چرخه محصول از ماه ها به هفته ها یا حتی روزها. مارک کامپاگنون، مدیر اجرایی و رئیس گروه، لی اند فانگ، می گوید: «سرعت در رقابتی ماندن در اقتصاد دیجیتال امروزی حیاتی است.

شرکت های پوشاک و تامین کنندگان آنها باید پایگاه مشتری را درک کنند و از داده ها به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنند. رویکرد اکوسیستم: همکاری با شرکت های فناوری و سایر ارائه دهندگان خدمات، حیاتی است. انتظار می رود نوآوری بیشتری در فروشگاه ها در دو بعد مشاهده شود: خرده فروشی فوق العاده راحت، سریع و تجربی. Siobhán Géhin، Kurt Salmon، بخشی از Accenture Strategy می‌گوید: برندگان موفق به انجام موارد فوق می‌شوند و در عین حال هزینه‌ها و راندمان رانندگی را در تجارت خود کاهش می‌دهند.

رئیس و مدیر عامل شورای طراحان مد آمریکا، استیون کولب، گفت: «بیشتر از همیشه، باید زیرک باشید و به راحتی و به سرعت خود را با تغییرات وفق دهید.

در خبرنامه FashionCapital در 16 اکتبر، جنی هالووی اظهار داشت: «بعد از ارزیابی دقیق سیستم‌های CADCAM سه بعدی، واقعاً هیچ جایگزین دیگری جز Optitex وجود نداشت! این نرم افزار پیشرفته ترین نرم افزار موجود در بازار است و استفاده از آن آسان است. شما برای بلوک های بدن خود آواتار ایجاد می کنید. سپس می توانید به آن بلوک ها طراحی کنید و الگوها به طور خودکار ایجاد می شوند. بهتر است پس از آن بتوانید الگوها را برای ساختن نمونه ها پینگ کنید. این امر زمان زیادی را در نمونه برداری و برازش کاهش می دهد. این یک انقلاب کوچک است و ما مفتخریم که کلاس‌های Optitex را ارائه می‌دهیم – یک تشکر بزرگ از Optitex که دیروز از من برای صحبت با صنعت در لستر دعوت کرد.

صنعت مد نیاز به سرعت و انعطاف دارد. اولیور لانگ، رئیس H&M LAB آلمان، گفت: «چهار تغییر اصلی در صنعت وجود دارد: دو تغییر بزرگ دیجیتالی شدن و پایداری، سومی بی‌ثباتی مالی و سیاسی و آخرین تغییر تقاضاها است».

کارین تریسی، رئیس بخش صنعت، خرده‌فروشی، مد، زیبایی و تجمل در فیس‌بوک، همین احساس را دارد: «در حال حاضر سرعت همه چیز است. برای برندهای لوکس، هر کسی که در حال حاضر سریع‌ترین باشد، مزیت رقابتی خواهد داشت. آنها باید از منطقه راحتی کمال خارج شوند، به این فکر کنند که چگونه سریع حرکت کنند و چیزهایی بسازند که به آنها اجازه انجام این کار را بدهند.”

همین تغییرات در زمینه پوشاک ورزشی مشهود است، زیرا خرده فروشان برتر متوجه می شوند که ورزشکاران نه تنها از نظر فیزیکی سریع حرکت می کنند، بلکه نظر و خواسته های خود را نیز تغییر می دهند. زمانی که مدیر عامل آدیداس، کاسپر رورستد برای اولین بار وارد این شرکت شد، روی «سه انتخاب استراتژیک: نوآوری متن باز، شهرها و سرعت» تمرکز کرد.

نوآوری و سرعت به چیزی بیشتر از حرکت سریعتر نیاز دارد. ادوین که، مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی منسوجات و پوشاک هنگ کنگ، آن را کاملاً توصیف کرد و گفت: “در حالی که “سرعت در بازار” همچنان ضروری خواهد بود، هوش، بینش پیش‌بینی‌کننده، اقدام سریع و توانایی تلاش زیاد است. آزمایش‌هایی که سرعت را به یک مزیت رقابتی تبدیل می‌کنند.»

همچنین، برای ماکرون، رهبر اروپایی در لباس‌های ورزشی و لباس تیمی، سرعت لباس بسیار حیاتی است. Amedeo Iossa، مدیر توسعه تولید، می گوید: Optitex CAD بصری و سریع است. اپراتورهای ما نیز با جدیدترین نرم افزار امکانات و ویژگی های جدید بسیاری یافته اند. استفاده از آن ساده است و مراحل آن سریعتر است. مرحله طراحی کارآمدتر است.»

وقت آن است که شما و کسب و کارتان این سؤالات را بپرسید (و پاسخ دهید!)

1.چگونه می توانید هزینه های خود را کاهش دهید؟
2.آیا ابزارهای مدیریتی شما قدیمی هستند؟
3.آیا عملکرد تامین کنندگان خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کرده اید؟
4.آیا زنجیره تامین شما نیازهای بازار را برآورده می کند؟
5.چگونه می توانید با مدل های کسب و کار جدید برخورد کنید؟

mohafezatstudio

این یک بخش توضحیات تست است